3 kluczowe elementy do skonstruowania rozwiązania dostosowanego do potrzeb Klienta

3 kluczowe elementy do skonstruowania rozwiązania dostosowanego do potrzeb Klienta

Jakie nowe możliwości dla firmy stawia automatyzacja?
W jaki sposób można usprawnić przebieg wykonywanych czynności na magazynie?

Na te kluczowe pytania odpowiada dziś ekspert z dziedziny gospodarki narzędziowej i doradca biznesowy – Grzegorz Skalski. 

specjalista od automatów

1. Jak ocenia Pan możliwości automatów przy rosnących oczekiwaniach klientów co do większej efektywności wielu procesów – w tym procesów magazynowych?

Automaty i oprogramowanie, które nimi steruje, stanowią podstawę rozwiązania skrojonego pod potrzeby i wymagania konkretnego klienta. Każdy z naszych klientów inaczej rozumie zwiększanie efektywności. Do nas należy uświadomienie mu jakie dodatkowe korzyści może osiągnąć przez zaprojektowanie i wdrożenie właściwego rozwiązania. Najczęściej okazuje się, że podniesienie efektywności można osiągnąć łącząc i zastępując procedury związane z łańcuchem dystrybucji funkcjonującym u klienta (wydawanie artykułów pracownikom, generowanie zamówień i wysyłanie ich w odpowiednie miejsca, kontrola stanów magazynowych itp.). Większość tych czynności wykonują pracownicy. Aby wykonywać je w prawidłowy sposób pracownicy ci poświęcają swój czas i energię. Zastosowanie automatów pozwala im odzyskać konkretną ilość czasu, energii oraz przesunąć je do czynności i procedur zdecydowanie bardziej wartościowych dla firmy.

2. Jaki potencjał ma innowacyjne oprogramowanie proponowane przez Państwa?

Oprogramowanie stosowane w naszych automatach jest niezwykle elastyczne – jego możliwości są bardzo rozbudowane. Stosujemy oprogramowanie w trzech poziomach zaawansowania: Basic, Medium i Pro. To który poziom wykorzystamy zależy od klienta. To on określa jakie wyniki chce osiągnąć stosując nasze rozwiązania. Nie oznacza to jednak, że raz zainstalowane oprogramowanie nie może być zmienione w trakcie jego użytkowania. Jeśli klient jakiś czas po wdrożeniu naszego systemu określi inne lub dodatkowe potrzeby, elastyczność oprogramowania pozwala na taką rozbudowę rozwiązania i zmianę konfiguracji, aby zaspokoić potrzeby klienta. Najczęściej klienci wykorzystują nasze rozwiązania do zautomatyzowania gospodarki narzędziami do obróbki metalu (płytki, frezy, wiertła), artykułami BHP i narzędziami typu szlifierki lub wiertarki, niemniej oprogramowanie daje również możliwość kontroli ruchu artykułów które, ze względu na gabaryty, nie mieszczą się w automacie.

3. Jakie dane czy raporty mogą okazać się kluczowe dla firmy?

Najwięcej przydatnych dla firmy danych dostarczają raporty pobrań i raporty stanów minimalnych. Na ich podstawie można zaprogramować system zarządzania firmy (np. SAP) do generowania i wysyłania dokumentów zamówień, dokumentów rozchodów, zliczania kosztów jednostkowych lub grupowych, mierzenia żywotności wykorzystywanych narzędzi itd.

Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów:

e-mail:
kontakt@eng.pl

telefon:
+48 17 283 79 96
+48 603 363 830